Każda organizacja, aby móc się rozwijać, utrzymywać lub wzmacniać pozycję na rynku, potrzebuje dokonywać zmian i odpowiadać na potrzeby głównych interesariuszy w otoczeniu. Aby sprawnie zarządzać różnymi procesami w firmie, niezbędna jest świadomość i precyzyjna, wnikliwa ocena obecnego stanu organizacji.

Właściciele, zarząd jak również kadra menedżerska, aby móc świadomie i efektywnie zarządzać organizacją, potrzebują wiedzieć, jak obecnie działają poszczególne procesy, jakie są oczekiwania różnych grup pracowników w organizacji, oraz jakie działania, będą najskuteczniejsze, aby osiągnąć pożądane efekty.

Jakie korzyści niesie przeprowadzenie wewnętrznego audytu w organizacji:

  • Świadomość słabych i mocnych stron w organizacji;
  • Identyfikacja przewag konkurencyjnych i obszarów do rozwoju;
  • Doprecyzowanie szans i zagrożeń w otoczeniu organizacji;
  • Identyfikacja potrzeb i oczekiwań pracowników i współpracowników;
  • Określenie stanu docelowego w organizacji w wybranym okresie czasu;
  • Jasny plan działań do podjęcia na różnych szczeblach w organizacji;
  • Konkretne rekomendacje dla zarządu

Przeprowadzony audyt pozwala jasno zidentyfikować i określić stan obecny organizacji i dzięki temu podjąć bardziej precyzyjne i trafne kroki na rzecz poprawy rentowności, sprzedaży, obsługi klienta, rotacji pracowników, a w konsekwencji pozycji firmy na rynku.

„Największą wartością jaką zyskałam podczas współpracy z Panią Katarzyną jest spokój. Spokój o to, że moja firma działa perfekcyjnie, kiedy mnie akurat tam nie ma. Spokój o relacje w zespole i o świetny kontakt z Klientkami, wtedy kiedy nie patrzę. Cele finansowe oczywiście, zostały bezbłędnie osiągnięte, ale osobiście zyskałam znacznie więcej. Poczucie
tego, że biznes ma pomóc mi realizować moje życiowe plany i marzenia, a nie zabierać mi życie prywatne i czynić mnie swoim niewolnikiem. Nie wiem czy może istnieć lepsza rekomendacja, niż ta kiedy czujesz się zaopiekowana, masz czas na relacje, rodzinę, pasje, pracownicy są zadowoleni i zaangażowani w rozwój, a Twój biznes kwitnie. Nie musisz już godzić się na kompromis jedno albo drugie, na tym polega właśnie JEJ sztuka zarządzania zmianą.”

Agnieszka Kuźmicka – Juzwa – Właściciel Laserland

Przebieg audytu:

  • Określenie zakresu audytu – obszary podlegające audytowi określane są na podstawie wywiadu z właścicielem lub kadrą zarządzającą. Najczęściej wynikają z aktualnych potrzeb lub problemów w organizacji, albo szans, jakie chce wykorzystać dana firma.
  • Określenie stanu pożądanego w organizacji – audyt stanowi inwestycję, która ma się wrócić w lepszych wskaźnikach i wynikach firmy, aby móc określić poziom realizacji celu, w fazie wstępnej prowadząca audyt przeprowadza wywiad w celu precyzyjnego określenia kierunku rozwoju organizacji i stanu pożądanego.
  • Analiza stanu obecnego w organizacji ( w zależności od określonego obszaru):
    • Analiza dokumentacji firmy;
    • Analiza procesów i procedur;
    • Wywiady indywidualne i grupowe z pracownikami;
    • Obserwacje pracowników na poszczególnych stanowiskach.
  • Opracowanie analizy stanu obecnego z uwzględnieniem następujących obszarów:
    • Słabe i mocne strony organizacji oraz szanse i zagrożenia;
    • Potrzeby i obszary do rozwoju wśród pracowników organizacji.
  • Opracowanie planu działania wraz z rekomendacjami dla zarządu w zakresie działań niezbędnych do osiągnięcia stanu pożądanego w organizacji.